(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

Araç Filonuzdaki Arıza Süresini Nasıl Azaltabilirsiniz ?

  • Yayınlayan: ats_pro
  • Kategori: araç ve filo yönetimi, araç yönetimi, ats pro, Filo yöneticileri, filo yönetim sistemleri, filo yönetimi, Genel

… herhangi bir arıza, onarım masraflarının ötesinde bir maliyetle gelir.

 

Filonuzdaki bir araç arızalandığında, işinizi, operasyonunuzu ve maliyetlerinizi çeşitli şekillerde etkiler.

Örneğin, arıza şekli ve süresi aşağıdakiler için daha yüksek maliyetlere yol açabilir:

  • Çekme
  • Yol kenarında acil onarımlar
  • Kiralık yedek araçlar
  • Ekstra insan gücü

Mal veya hizmetlerin zamanında teslim edilmemesi, memnuniyetsiz müşteriler üretim eksikleri gibi problemler gelir kaybına ve kaçırılan fırsatlara yol açabilir.

Planlanmamış servis ve onarım olayları meydana geldiğinde, tüm operasyonunuz zarar görür. Ancak araçların arıza süresini azaltmaya yardımcı olabilecek bir takım filo yönetimi yaklaşımları vardır:

Doğru araçları seçmek

En iyi filo araçlarını seçmek, sorunları ortadan kaldırarak arıza sürelerini önlemek için en etkin yöntemlerden biridir. Örneğin, bir araç amaca uygun değilse ve aşırı yıpranıyorsa maliyetli onarımlara ve arızalara yol açabilir.

Araç değiştirmenin sermaye gideri dikkate alınırken, arızaların ve daha sık onarımların eski ekipmanlarda daha büyük olasılık olduğunu hesaba katmak önemlidir.

Bunun aksine, en son teknolojiye sahip yeni araçların arıza yapma ve onarıma ihtiyaç duyma olasılığı çok daha düşüktür.

Etkili denetimler yapmak

Kapsamlı bir filo denetim sürecini geliştirmek ve uygulamak yalnızca yasal bir gereklilik değil, aynı zamanda sorunları planlanmamış arıza sürelerine yol açmadan önce bulmanın kesin bir yoludur.

Ek olarak, hata kodları ve diğer uyarılar hakkında raporlar almak için yerleşik telematik sistemlerin kullanılması, zaman alıcı büyük bir onarım haline gelene kadar beklemek yerine küçük bir sorunu çözme yeteneğine sahip olmanızı sağlar.

Zamanında bakım yapmak

Önleyici bakım (PM) programı, önemli sorunlar ortaya çıkmadan önce araç sorunlarını belirlemenize ve arıza süresini sınırlamanıza olanak tanır.

Bir programa göre yapılacak rutin bakımlar, sistemlerin iyi korunmasını sağlar ve olası arızaları önler. Koruyucu Bakım ayrıca, bir arızanın olmasını beklemek yerine parçaların beklenen yaşam döngülerinin sonunda değiştirmek için bir plan da içerebilir.

Ek olarak, rutin bakımlar araçları hizmet dışı bıraktığından, çalışma saatleri dışında planlamak için operasyon personeliyle birlikte çalışmak duruş süresini azaltabilir.

Verimli atölyeler yönetmek

Arıza süresinin azaltılması, koordineli ve verimli atölye yönetimi uygulamaları gerektirir.

Çoğu filo yöneticisi , kesinti süresinin büyük bir kısmının genellikle gerçek onarımlarla değil, hizmet yönetimi sürecinin verimsizliğiyle ilgili olduğunu öğrenince şaşırabilir.

Koruyucu Bakımın etkili olabilmesi için tüm bakım, operasyonlar, sevk ve mali ve idari ekiplerin programları optimize etmek için birlikte çalışması gerekir. Dahili olarak, hizmet süreçlerini kolaylaştırmak için kaynakların etkin kullanımı, birikmiş işleri ortadan kaldırır.

Sürücü eğitimi

Sürücü alışkanlıklarına odaklanmak, arıza süresinin etkisini de azaltabilir.

Üretken bir filo işletmek için,  arızaları ve planlanmamış servis olaylarını önlemek için doğru sürücülerin doğru sınıfta aracı sürmek üzere eğitilmesi önemlidir .

İyi eğitimli, bilgili ve kendine güvenen bir sürücünün de bir kazaya karışma olasılığı daha düşüktür.

Filo Yönetim Yazılımı

Planlanmamış araç arızalarının süresi göz ardı edilemeyecek kadar maliyetli, ancak kontrol altında tutulması oldukça kolaydır.

Araçları sağlıklı tutan ve mümkün olduğunda aksama sürelerini önleyen filolar, teftişleri, önleyici bakım programlarını, operasyonlarını ve sürücüleri yönetmek ve daha bilinçli araç seçimleri yapmak için bir filo yönetim yazılımına güvenmelidir.

İşletmelerin filo yazılımı sayesinde filo veri analitiği ve raporlama yetenekleri artar, arıza veya onarımlara sebep olan olayların arkasındaki nedenleri raporlayabilir ve yinelenen sorunları önceden tahmin edebilir. Bu sayede gelecekteki sorunlar ortadan kaldırılır ve bu da yalnızca arıza süresini azaltmakla kalmaz, aynı zamanda daha verimli, üretken ve başarılı bir iş akışı sağlar.

 

Yazar: ats_pro
Translate »