(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

Filo Maliyetlerini Düşürmenin Yolları

Filo Maliyetlerini Düşürmenin Yolları

  • Yayınlayan: ats_pro
  • Kategori: araç ve filo yönetimi, ats pro, Filo yöneticileri, filo yönetimi, Genel

İyi bir Filo Yönetim Sistemine sahip olmak, araçlarınıza ait maliyetlerin başarılı bir şekilde düşürülebileceğini ve operasyonlarında en yüksek verime ulaşılacağını garanti etmez. Filolarınızı verimli bir şekilde yönetmek için ekstra maliyetlerden kaçınmanıza yardımcı olabilecek aşağıdaki ipuçlarına dikkat etmelisiniz.

1. FİLONUN BOYUTUNUZU KÜÇÜLTÜN

Filo yönetiminde araç sayısını azaltmak, genel maliyetleri düşürmenin en kesin yoludur. 100 aracı ortadan kaldırmak, yılda 500.000 $ ‘dan fazla potansiyel tasarruf fırsatı sunar. Bu araçları kaldırmak, orantılı olarak sabit maliyetlerin yüzde 100’ünü ortadan kaldıracak olsa da, kalan filo araçlarının ihtiyaç duyduğu muhtemel artan iş yükü, bu araçların işletme maliyetlerini biraz artıracaktır; ancak yine de genel filo işletim maliyetlerinde net bir düşüş olacaktır

2. KAT EDİLEN MESAFELERİ AZALTIN

Kat edilen mesafeler, filo yöneticilerinin genellikle sınırlı kontrole sahip olduğu bir alandır. Kişisel kullanım politikalarını izleme ve uygulama dışında, filo yöneticileri günlük iş amaçlı verilere sahip değildir veya bu tür bir kullanımın makullüğünü ve gerekçesini ölçmek için araçlara sahip değildir. Yine de, çok az ticari gerekçeye sahip gereksiz yolculuklar meydana gelir ve bu tür olaylar araç işletim maliyetlerini artırır.

3. ARAÇ BOYUTUNU VE AĞIRLIĞINI DÜŞÜRÜN

Filo yöneticileri aktif olarak araç boyutlarını küçültmek isterler. Bunu yapmak için, yönettikleri araçların işlevsel amaçlarını daha iyi anlamak için zaman harcamaları gerekir. Bu, birçok filo yöneticisinin yapamadığı bir taahhüt olan sahada zaman geçirmeyi gerektirir. Filo yöneticileri, yalnızca iş gereksinimlerini tam olarak anlayarak, araç modellerini ve motor kapasitelerini uygun şekilde küçültebilir ve mekanik arıza ve arıza süresi gibi olumsuzluklardan kaçınarak uygun seçenekler ekleyebilir.

4. FİLO YÖNETİM SİSTEMİNİ KULLANARAK SÜRÜCÜ DAVRANIŞLARINI DEĞİŞTİRİN

Filo yönetim sistemlerine sahip birçok kuruluş, sürücülerin araç yakıt ekonomisi üzerindeki etkisini dikkate almamaktadır. Sert hızlanma, rölanti, tutarsız hızlar, aşırı klima kullanımı ve sert frenleme, sürücü eğitimi ve / veya eğitimi ile düzeltilebilecek kötü sürücü alışkanlıklarıdır. EPA’ya göre, bir sürücü yakıt verimliliğini yüzde 33’e kadar etkileyebilir. Bununla birlikte, başarıya ulaşmak için bu tür bir strateji sürücüler ile tüm yönetim seviyelerinde işbirliği gerektirir.

5. DAHA DÜŞÜK YAKIT MALİYETİ

Yakıt, filo yöneticilerinin karşı karşıya kaldığı ikinci en büyük değişken giderdir (amortisman sonrası). Filo yöneticileri olası ani artışlara karşı tetikte olmalı ve proaktif bir yakıt yönetimi programını her zaman yürürlükte tutmalıdır. Yakıt tasarruflu teknolojilerin edinilmesi, araçların ağırlıklarının azaltılması, ek transmisyon dişlileri (örneğin 8-10 vites) ve iş ihtiyaçlarını karşılayacak uygun tahrik türleri gibi uygulamalar, yakıt fiyatları sabit olduğunda bile sürdürülmelidir.

6. DAHA DÜŞÜK FİLO YÖNETİM MALİYETİ

Maliyetlerin en büyük bileşeni, herhangi bir varlığın amortismanıdır. Bununla birlikte, yakıt düşük edinim maliyetli filolar için amortismanı aşabilir. Her halükarda, mümkün olan en düşük araç edinme maliyetini elde etmek, filo yönetimi maliyetlerini düşürmek için çok önemlidir. Çünkü araçların yeniden satış değeri, toplam sahip olma maliyetinde çok önemli rol oynar.

7. DAHA YÜKSEK YENİDEN SATIŞ DEĞERİ SAĞLAYIN

Bu makalenin önceki bölümleri, amortismanı yönetmenin ve yaşam döngüsünün ekonomik olarak en uygun noktasında bir aracı satmanın önemini ele almıştı. Kurumsal filolar tipik olarak araçlarının ortalama yüzde 16’sını çalışanlara satmaktadır. Sürücü / çalışan satışlarının avantajları şunları içerir:

  • Gelirlerin daha hızlı alınması.
  • Daha yüksek artıklar (toptan satıştan biraz daha yüksek fiyatlı).
  • Sürücü araca daha iyi bakar.
  • Müzayede ve nakliye ücreti tasarrufu.

8. DAHA DÜŞÜK BAKIM MALİYETLERİ

Çoğu zaman, filo yöneticileri önleyici bakım (PM) uygulamaları satıcıların belirlediği düzenli zaman ya da km. lere bağlı kalırlar, örneğin bir PM’ nin her 5.000 km. de bir gerçekleştirilmesi gerektiği inancı gibi. Bu tür sık ​​PM’ler, yalnızca üretici tarafından tanımlanan “ağır” görev altında çalışan araçlar için gereklidir. Üst düzey karar vericiler, üretici tavsiyelerini bir kaynak olarak kullanarak şirketin filosu için ideal uygulamaları belirlemek için filo yöneticilerine danışmalıdır.

9. DAHA DÜŞÜK KAZA MALİYETLERİ

İyi işletilen bir filo yönetim organizasyonunda, işveren tarafından sağlanan araçların güvenli bir şekilde kullanılması büyük önem taşımaktadır. Etkili bir güvenli araç kullanımı eğitimleri, karlılık üzerinde doğrudan etkisi olan birçok fayda sağlar:

  • Kaza ve yaralanma riskini ve maliyetini azaltmak.
  • Sigorta maliyetini düşürmek.
  • Sürücü üretkenliğini artırmak.
  • Sürücü moralini ve tutmayı artırmak.

10. DAHA DÜŞÜK GENEL MALİYETLER

Dolaylı maliyetler olarak da bilinen genel masraflar, filo yönetimi ve idari personelin, yakıt sahaları, bilgisayar sistemleri, kamu hizmetleri, araçlar, vergiler dahil olmak üzere binalar ve tesislerin maliyetlerini ve doğrudan bir araca atfedilemeyen diğer birçok faktörü içerir. Genel giderlere ayrılan bir filo bütçesinin yüzdesini hesaplamak için belirlenmiş bir formül bulunmamakla birlikte, bu maliyetlerin kaynaklarını ilk adım olarak belirlemek için bir Aktivite Bazlı Maliyetleme çalışması yapılmalıdır.

 

Yazar: ats_pro
Translate »